marți, 22 mai 2012

Listed: Cannes` most wanted


Dacă tot stau în casă şi visez la ziua în care o să pot simţi şi eu puţin din magia de la Cannes, m-am gândit să scriu un post tematic. M-am tot zgâit de când s-au anunţat selecţiile oficiale la liste şi listuţe şi trebuie să recunosc că sunt destul de entuziasmată de filmele de anul ăsta. Cred că sunt vreo câteva care au potenţial de filme mari. Sunt acolo şi vreo 2-3 pe care le aştept ca pe pâinea caldă de-o vreme bună.

Aşadar, m-am gândit să fac o listă descrescătoare ale filmelor pe care vreau eu să le văd cel mai mult şi mai mult. Mi-a fost destul de greu să aleg doar 15 titluri din marea (oceanul, na) de filme care-ţi fac cu ochiul. Le-am ordonat frumos de la filme pe care mi-ar plăcea să le văd la filme pe care nu mai am răbdare să le mai aştept. Promit că atunci când o să fiu la zi cu toate o să refac lista şi o să le ordonez după preferinţe. Sunt curioasă şi eu câte dintre poziţii vor coincide. O să încerc să-mi şi motivez un picuţ opţiunea ca să nu mă trezesc cu un şir nesfârşit de filme pe care oricum nu le-a văzut nimeni încă. Pentru că dacă citeşti articolul ăsta clar nu eşti la Cannes.

15. Elefante Blanco (Un Certain Regard)- Am început să dezvolt o afinitate pentru cinematografia sun-americană. Ăsta e un film argentinian care mie îmi face cu ochiul. Şi când din ochiul cu pricina face parte şi Ricardo Darin (El secreto de sus ojos) eu mă las destul de uşor convinsă. Teaser

14. MUD (In competition)- L-am ales dintr-o curiozitate puţin bolnavă pentru că îi are ca protagonişti pe Reese Witherspoon şi pe Matthew McConaughey. Şi niciunul nu sunt nişte actori care să merite atenţie. Deci, sunt intrigată. Iar după câte lucruri bune am auzit despre Take Shelter, Jeff Nichols cred că merită puţină atenţie. Clip

13. Le Grand Soir (Un Certain Regard)- Habar nu am la ce să mă aştept de la l. E în listă pentru cp Gustave de Kervern şi Benoit Delepine au regizat Aaltra, un film foarte amuzant pe care l-am văzut acum câţiva ani şi care m-a convins la vremea respectivă. Trailer

12. Thérèse Desqueyroux (Out of competition)- Când am văzut Audrey Tautou cap de afiş trebuie să recunosc că nu prea m-a mai interesat altceva.

11. Moonrise Kingdom (In competetion)- Ştiu că pentru multă lume e filmul cel mai aşteptat de anul ăsta de la Cannes. Mie, de cele mai multe ori, obsesia Wes Andersen mi se pare un soi de hipstereală pe care mulţi o practică în ziua de azi. Se aseamănă din punctul ăsta de vedere cu Jim Jarmusch. Dar sunt şi eu curioasă de el, de ce să nu recunosc? Trailer

10. Hemingway & Gellhorn (Out of competition)- Nu pot să zic că sunt super entuziasmată de Philip Kaufman ca regizor. Ceea ce m-a determinat să-l pun în listă e subiectul+ cuplul Nicole Kidman- Clive Owen. Clip (aia cu happiness in inteligent people m-a făcut să cam scrâşnesc din dinţi dar poate e bun în rest..sper)

9. Io e Te (Out of competition)- Când aştepţi 9 ani după un film ai tendinţa să cam uiţi că îţi doreşti foarte mult să-l vezi. De Bertolucci sunt curioasă oricum, oricând. Clip

8. Vous n'avez encore rien vu (In competition)- Îmi place ameninţarea lui Resnais. Mă întreb, dupa Hiroshima Mon Amour şi Last Year in Marienbad, ce mai e de văzut? Trailer

7. On the Road (In competition)- Sunt fană Jack Kerouac şi am fost foarte entuziasmată când am auzit că Walter Salles o să spună povestea unei generaţii. Am încredere în el pentru că pare să se priceapă la Road Movies. Mi-a plăcut The Motorcycle Diaries. Trailer

6. Jagten (The Hunt) (In competition)- Cam mult am aşteptat după un alt film de Vinterberg mai ales după ultimul lui succes de la Cannes. Sunt extrem de curioasă ce mai scoate din tolbă după puternicul Festen. Trailer

5. 7 Days in Havana (Un Certain Regard)- Cred că m-aş uita cu interes şi la o reclamă la detergent dacă ar fi regizată de Medem. Când pe lângă el îi mai ai şi pe Gaspar Noe, Benicio Del Toro şi LAurent Cantet eşti obligat să fii entuziasmat de patru ori. Trailer

4. Cosmopolis (In competition)- Nu ştiu de câte ori am mai zis că-s obsedată de cartea lui DeLillo. Mi-e atât de frică să nu fie un eşec şi să nu fiu dezamagită de încercarea asta a lui Cronenberg. O să încerc din răsputeri să-l plac pe actorul din rolul principal. Trailer

3. După Dealuri (In competition)- Tot plaiul mioritic aşteaptă filmul ăsta, nicio surpriză. Eu îi ţin pumnii lui Mungiu şi abia aştept să am ocazia să mă delectez cu el. Clip

2. Rust & Bone (In competition)- Eu sunt aproape cnvinsă că filmul ăsta ameninţă să fie unul dintre cele mai bune de anul ăsta. Cu Un Prophet, Audriad m-a convins. Un mare plus pentru Marion care joacă rolul principal. Trailer (nu ştiu de ce dar iubesc trailerul ăsta)

1. Amour (In competition)- Nu am făcut nicicând un secret din obsesia mea cu Haneke. Şi mai e şi Isabelle Huppert acolo. Sunt convinsă că după vizionare tot cap de listă va fi şi abia îl aştept pe următorul. stau tot timpul cu frica în sân să nu cumva să fie ultimul. Doamne-ajută! Trailer (numai uitându-mă la trailer mi se ridică efectiv părul pe mine)

Cam după aşa ceva tânjesc eu în perioada de faţă. După ce le voi vedea pe toate promit să refac lista. Sper să nu am o dezamăgire (prea mare)!

3 comentarii:

  1. filme promitatoare si eu astept sa le vad tinand cont ca pana acum nici un film din 2012 nu m-a impresionat

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu am incredere in cel putin jumatate din ele :) Sper sa nu fiu dezamagita. Si ca si recomandare de film bun de anul asta as indrazni sa recomand Headhunters, e un film norvegian care a avut premiera afara din Norvegia doar in 2012. Deci o sa-l iau ac film de 2012 :D

    RăspundețiȘtergere
  3. merci pentru recomandare chiar vroiam sa vad un film nou si bun. il vad si revin cu o parere

    RăspundețiȘtergere

 

Sample text

Cand ma gandesc la mine, zambesc :)

Sample Text

Bloguri, Bloggeri si Cititori

Sample Text