sâmbătă, 19 mai 2012

Listed: Index alfabetic de filme aproape de mine



Ca să fiu şi eu cuminte şi să nu lenevesc chiar de tot weekend-ul ăsta m-am apucat să completez micul meu abecedar de filme. Mi-a fost destul de greu să aleg un titlu pentru fiecare literă şi sunt convinsă că am lăsta pe-afară filme care mă vor ţine minte tot timpul pentru mica boroboaţă. Am găsit ideea la Adriana şi mi-a plăcut mult. Nu am citit postul înainte ca să nu mă las furată de peisaj sau inspirată de vreun titlu. Iată, deci, ce-mi zboară mie prin cap noaptea la 4.

A. Los Amantes del Circulo Polar (Pnetru că articlolul nu se pune şi pentru că filmul ăsta e preferatul meu dintotdeauna şi pe Medem îl iubesc tare, tare)

B. Badlands (Petru că Malick e Malick şi filmul ăsta e unul din preferatele mele de la el)

C. Cache (Pentru că Haneke te lasă cu gura căscată mereu şi pentru că sunt convinsă că ăsta e unul dintre cele mai bune filme făcute vreodată)

D. La Double Vie de Veronique (Nu se poate altfel pentru că ăsta e prea aproape de mine)

E. L'Eclisse ("Monica Vitti+ Antonioni" much?)

F. Festen (Trebuia să fie şi Dogma 95 pe-aici şi care altul dacă nu ăsta?)

G. Il Grido (Cred că Antonioni e singurul care apare de două ori şi nu e din greşeală)

H. Hable con Ella (Pentru că e filmul meu preferat de Almodovar)

I. Iklimer (Pentru că Nuri Bilge Ceylan o să fie, dacă nu e deja, mare)

J. Jackie Brown (Pentru că a fost singurul care mi-a venit în minte şi pentru că un Tarantino e mereu binevenit)

K. Kontroll (Pentru că mi-a venit instantanei în cap şi ar trebui să-l revăd. E o bijuterie de film maghiar)

L. Laura (Pentru că am o mică obsesie cu aşa numitele filme noir şi pentru că ăsta l-a inspirat pe Lznch să facă Twin Peaks)

M. Melancholia (Pentru că orice ar zice lumea eu sunt de părere că e un film excelent)

N. Le Notti Bianche (Pentru că e unul din filmele mele preferate de Visconti şi e o mică bijuterie)

O. Oldboy (Pentru că se prinde de tine şi nu te lasă în pace)

P. Paris, Texas (Pentru că e unul din filmele mele preferate şi îndrăznesc să zic ca e aproape perfect)

Q. Quadrophenia (Pentru că altul nu mi-a venit şi ăsta e destul de bun)

R. Requiem for a Dream (Pentru că e filmul meu de suflet şi pentru că altul nu există!)

S. Synecdoche, New York (Pentru că nu cred că m-a durut efectiv capul la sfărşitul niciunui alt film)

T. Trois Couleurs: Rouge (M-am înşelat, Kieslowski are şi el două intrări. Stă aici pentru că Rouge e un film perfect, o incheiere la o trilogie cum nu este alta)

U. Une Femme est une Femme (Godard+ Anna Karina= Love (şi pentru mine))

V. Viridiana (Pentru că Bunuel a fost nebun şi-mi place)

W. Wild Strawberries (Poate că am trişat puţin aici şi am pus titlul tradus dar Bergman trebuia să fie în listă)

X. XXY (A fost singurul cu litera asta pe care l-am putut scormoni în mintea mea. A fost destul de ok.)

Y. Yojimbo (Ca să încapă şi Kurosawa în lista mea deşi nu e preferatul meu de la el.)

Z. Zelig (Pentru că e o comedie perfectă şi nu există una mai amară de-atâta)

Trebuie să spun ca m-am distrat foarte tare făcând lista. Am fost ca un copil scăpat printre dulciuri care nu mai ştie pe ce să pună mâna. Abia aştept să citesc opţiunile altor oameni pentru că sunt convinsă că voi găsi mici complicităţi cu toţi.

10 comentarii:

  1. Unele dintre cele mai bune filme ever! Voi folosi lista aceasta ca sursa de inspiratie pentru urmatoarele revizionari. It's a must si o ador! :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Mersi tare pentru idee. Mi-a placut enorm sa compun lista :) Si eu am pus unele din titlurile tale la de vazut pentru ca pe cateva nu am apucat inca sa le vad.

    RăspundețiȘtergere
  3. foarte buna lista
    da da da melancholia si mie mi-a placut foarte mult, pentru mine a fost cel mai bun film al anului 2011

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu stiu daca si pentru mine a fost cel mai bun. Probabil. La concurenta cu The Tree of Life si Shame. Oricum...a fost acolo :) Tu pe cand ne incanti cu lista?

    RăspundețiȘtergere
  5. foarte frumoase alegerile ! multe dintre ele imi sunt necunoscute,in sensul ca nu le-am vazut. am cunostinta doar de calitatea si aprecierile lor. minunate alegerile si explicatiile :)

    RăspundețiȘtergere
  6. :) Multumesc, Angela. Ma gandesc serios sa scriu despre fiecare intr-un mini-proiect ...cu unul pe saptamana. Poate conving mai multa lume sa le vada...ca-s atata de frumoase... Lista ta pe cand? :)

    RăspundețiȘtergere
  7. scuze ca raspund abia acum, dar nu am vazut raspunsul la comentariul meu. nu stiu unde pot bifa optiunea de a bifa viitoarele comentarii... o sa incerc undeva saptamana viitoare sa dau un raspuns, dar trebuie sa fiu foarte atenta ce aleg. o sa incerc sa fac doua... una pentru filme si una pentru animatii :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Am poposit si eu pe-aici si tare ma incanta ce vad! Nota 11 pentru Laura! De acum te includ si pe tine in lepsele cinefile (daca imi permiti, desigur!) si te voi adauga in blogroll pentru a te urmari mai usor. Felicitari pt ceea ce faci..

    RăspundețiȘtergere
  9. Mersi tare mult, Laura! O sa raspund la orice leapsa cu placere :) Si mie-mi place la tine, sa stii :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Ma bucu tare mult, promit sa nu mai pun (prea curand) poze cu efect vomitiv..:)))

    RăspundețiȘtergere

 

Sample text

Cand ma gandesc la mine, zambesc :)

Sample Text

Bloguri, Bloggeri si Cititori

Sample Text